Astrid Vlasman heeft een voorliefde voor papier. Al meer dan vijfentwintig jaar vertelt zij, met papier als materiaal, verhalen over mensen en hun omgeving . Het basismateriaal voor haar collage werk is gebruikt papier afkomstig van dagelijkse verpakkingsmiddelen. Hiermee beplakt zij haar (grote) schilderdoeken. Op haar ”papierenschilderijen” laat zij mensen zien in hun ongemakkelijkheid, hun kwetsbaarheid en hun kracht. Het onzichtbare van de mens probeert Vlasman in lagen papier zichtbaar te maken. Ook laat zij verlaten interieurs zien waarin de menselijke sporen nog zichtbaar zijn. Het huiselijke leven is als een cocon om de mens heen. Haar werk is opgenomen in verschillende particuliere collecties. Astrid Vlasman woont en werk in Leiden, Nederland. Zij heeft een opleiding gedaan aan de Vrije Academie in Den Haag
Voor haar artist in residence in Belgrado (Servië), Tirana (Albanië) en Sofia (Bulgarije) kreeg zij een projectsubsidie van het Mondriaan Fonds. Op deze nieuwe plekken ging ze op straat opzoek naar afgedankt papier om haar nieuwe werk mee te construeren. Oude posters, schoolschriften en verdwaalde oproepen op lantarenpalen nam ze mee naar het atelier en verwerkte in een serie van 6 grote werken en een aantal kleinere werken die ze tijdens haar reis maakte.
Van 2015 tot 2020 was Roos-Marijn eigenaar van galerie/koffiebar Old School. Begin 2021 sloot Old School de deuren en heeft ze haar werk als ontwerper weer opgepakt.
In 2012 studeerde ze af als Industrieel Ontwerper aan de TU Delft. Sindsdien combineert ze diverse disciplines. zo maakt ze meubels en complete interieurs, is ze tentoonstellingsbouwer, grafisch vormgever. Facetten die allemaal terugkomen in deze expositie.
Roos-Marijn werkt het liefst met gebruikte materialen. Zo is ook de expositie 'ВЛАСМАН НА БАЛКАН' voor een groot deel gebouwd van schrootjes en materialen die ze eerder al voor andere projecten gebruikte. Voor deze expositie is dat precies de uitstraling die nodig is om een straatbeeld te creeeen.
"Deze materialen geven een bepaalde richting in je werk. Omdat bijvoorbeeld de maten van het beschikbare materiaal beperkt is, wordt de oneindigheid aan mogelijkheden ingedamt, ik vind dat prettig."
Roos-Marijn reisde in 2019 door de Balkan, voorliefde voor deze landen en de manier waarop je als buitenstaander probeert de omgeving waarin je je begeeft te duiden.